Delta Air Lines piyasa baskıları nedeniyle düşük kazanç öngörüyor
Delta Air Lines, içinde bulunduğumuz çeyreğe ilişkin kazançlarının Wall Street beklentilerinden daha düşük olmasının beklendiğini belirtti. Havayolu, buna katkıda bulunan bir faktör olarak pazarın alt ucunda artan indirim baskılarını gösterdi. Buna ek olarak Delta, potansiyel yolcuların bu yaz yapılması planlanan Olimpiyat Oyunları sırasında Paris’ten kaçınmayı tercih etmeleri nedeniyle transatlantik rezervasyonlarda bir düşüş yaşadı.
Delta Air Lines’ın hisseleri bugün piyasa öncesi işlemlerde yaklaşık %8 düşerek 43.30 dolara geriledi. NASDAQ:AAL’daki United Airlines ve American Airlines gibi rakip havayolları da %4’er düşüş yaşarken, NYSE:LUV’daki Southwest Airlines da piyasa açılmadan önce %3 oranında değer kaybetti.
LSEG verilerine göre Delta, Eylül ayında sona eren çeyrek için hisse başına 1,70 ila 2,00 dolar arasında değişen bir kazanç tahmini yaptı ve bu da analistlerin hisse başına 2,05 dolarlık beklentisinin altında kaldı.
Pazar günü ABD havaalanı güvenliğinden geçen 3 milyondan fazla kişiyle birlikte yaz seyahatlerindeki artışa rağmen, bu patlama çoğu ABD’li taşıyıcı için daha yüksek kazançlara dönüşmedi.
Bu durum büyük ölçüde, havayolu şirketlerinin daha yüksek fiyatlar belirleme kabiliyetini zayıflatan sektördeki fazla kapasiteden kaynaklanıyor. Danışmanlık firması Cirium’un verilerine göre, büyük havayolu şirketleri bu ay iç pazardaki koltuk arzını geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık %6 oranında artırdı.
Sektördeki arz fazlası havayolu ücretlerinin düşmesine yol açtı. Airlines Reporting Corporation’a (ARC) göre, ABD’de gidiş-dönüş bir iç hat uçuşunun ortalama maliyeti Mayıs ayında 543 dolar olarak gerçekleşti ve bir önceki aya göre %1, geçen yılın aynı dönemine göre ise %3 düşüş gösterdi.
American ve Southwest Airlines kısa bir süre önce ikinci çeyrek için gelir tahminlerini aşağı yönlü revize ederek indirimlerin yarattığı baskıya işaret etti. American’ın CEO’su Robert Isom Mayıs ayında yaptığı açıklamada arz ve talep arasındaki dengesizliğin bir önceki yıla göre daha fazla indirim yapılmasına neden olduğunu belirtti.
Üretim ve motor sorunları nedeniyle yaşanan uçak sıkıntısının daha yüksek uçak biletlerine yol açması beklenirken, havayolu şirketlerinin seyahat talebini karşılamak için acele etmesi bunun yerine özellikle ana kabin bilet fiyatlarını etkileyen kapasite fazlasına yol açtı. Delta, yolcu gelirlerinin yaklaşık %49’unu oluşturan ana kabin gelirlerinin Haziran çeyreğinde değişmediğini bildirdi. Buna karşılık, premium kabin gelirleri bir önceki yılın aynı dönemine göre %10 arttı.
Havayolları şimdi fiyatlandırma güçlerini korumak için ağ revizyonları ve kapasite kesintileri de dahil olmak üzere stratejilerini ayarlıyor. Delta, ikinci çeyrekte %8 olan koltuk kapasitesi artışını üçüncü çeyrekte %5-%6’ya düşürmeyi planlıyor.
Ancak kapasite artışındaki bu yavaşlamanın yakıt dışı işletme maliyetlerinde yıllık bazda %1 ila %2 arasında bir artışa yol açması bekleniyor.
Havayolunun gelirleri, Paris’te yaklaşan Olimpiyat Oyunları nedeniyle Haziran çeyreğinde etkilenmiş olup, bu etkinin mevcut çeyrekte de devam etmesi beklenmektedir.
Yüksek maliyetler ve güvenlik endişeleri birçok uluslararası yolcuyu Fransa’nın başkentini ziyaret etmekten vazgeçiriyor. Air France-KLM de geçen hafta, uluslararası pazarların Paris’ten kaçınması nedeniyle Haziran ve Ağustos ayları arasında birim gelirleri üzerinde tahmini 160 milyon ila 180 milyon Euro’luk bir etki olacağı konusunda uyarıda bulundu.
Delta üçüncü çeyrek için %11 ile %13 arasında bir işletme marjı ve yıllık bazda %2 ile %4 arasında bir gelir artışı öngörüyor. İkinci çeyrek için Delta, analistlerin tahminlerine paralel olarak hisse başına 2,36 dolar düzeltilmiş kar bildirdi. Şirket 2024 yılı için hisse başına 6 ila 7 dolar kâr tahminini korurken, serbest nakit akışının 3 milyar ila 4 milyar dolar arasında olmasını bekliyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.